rOMania

Nu ajung prea des acasa, chiar daca mi-as dori.

E incredibil cate se schimba in cateva luni. De la oameni -la trotuare si semne de circulatie.

Pentru  cei de acasa, tara pare ca sta pe loc. Pentru mine e intr-o continua miscare. Nu alearga, merge agale. Se dezvolta, creeaza, prinde glas, dar sta trista. Prea multi ii plang de mila. Uneori e pe buna dreptate, alteori e doar obisnuinta si scuza.

Nu am plecat din Romania de nevoie. Nu am plecat nici pentru bani, nici pentru un trai mai bun, nici pentru ca facultatea de aici e mai buna, mai cu fite, sau cu profesori mai buni. Nu am plecat pentru ca tara nu imi ofera ceea ce eu imi doresc.

Am plecat din curiozitate. Voiam sa cunosc alti oameni, alta mentalitate, alte culturi.  Sa calatoresc cat pot de mult. Sa invat. Sa traiesc.

Facultatea te formeaza profesional, te educa, te pregateste in domeniul ales. Dar plecatul de acasa, din oras, din tara, oamenii pe care ii intalnesti in calatoria ta, informatile adunate, locurile vazute, experientele traite – sunt cele care te ajuta sa te dezvolti personal, sa iti pui niste intrebari, sa gasesti (poate) raspuns la altele mai vechi, sa iti schimbi parerea despre civilizatie, sa iti deschizi mintea si sufletul, sa iti largesti orizontul, sa cunosti si sa respecti alte culturi si religii. Sa iti dai seama ca viitorul va fi destul de colorat si ca nu e nimic gresit in asta.

Asta nu inseamna ca nu imi iubesc tara. Tocmai pentru ca o iubesc mi-a fost usor sa plec. E ca mama care te asteapta in pragul usii cand ajungi acasa, cu zambetul pe buze, bucuroasa. Nu trista sau dezamagita, dand din cap critic ca ai stat prea mult sau ca nu ai anuntat unde mergi.

Dezvoltarea si schimbarea nu vin stand intr-un singur loc plangandu-i de mila tarii, aratand cu degetul spre tinerii plecati sau facandu-ti cruce in fata televizorului.

Asa ca mai iesiti din tara, scoateti mainile din buzunare, respirati niste aer strain, mai ascultati si parerile altora, adunati idei, bucurati-va sufletul si nu uitati sa fiti intai de toate oameni nu – patrioti.

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

